Nina Ricci, una dintre cele mai vechi case de modă pariziene, a fost dintotdeauna un sinonim pentru stil şi feminitate. Multe dintre detaliile folosite de Nina Ricci reflectă abordarea sa ultrafeminină.

Spre deosebire de Elsa Schiaparelli şi Chanel, creatoare contemporane cu ea, reputaţia lui Ricci nu a fost construită pe o revoluţie a modei. Din contră, look-ul abordat de ea a fost elegant şi cuminte, destinat femeilor bogate, de societate, mereu clasic şi, totuşi, intoxicant de feminin.

Ricci a creat haine pentru alte case de modă până când s-a hotarat, împreună cu fiul ei, Robert, să-şi deschidă propria casă. Chiar dacă avea 49 de ani când a făcut acest pas, riscul a meritat şi compania a crescut rapid, atât ca mărime, cât şi ca imagine. În 1939, compania Nina Ricci deja ocupa unsprezece etaje din trei clădiri, după ce începuseră cu şapte ani mai devreme într-un sediu de o cameră, la adresa faimoasă deja: Boulevard des Capucines nr. 20, Paris.

Sursa cea mai importantă a Ninei Ricci în creaţia de haine a fost, probabil, intuiţia ei feminină. Lucra întotdeauna direct pe modele, tăia şi drapa materialele până când simţea că a găsit rochia în materialul cu care lucra. Pentru ea, creaţia unei haine era ca rezolvarea unei probleme. Cândva în anii 1930 a descris o astfel de problemă - căuta un detaliu extra special, elegant, care să transforme o rochie în rochia preferată, căuta materiale uşoare care să nu împiedice purtătoarea când se mişcă sau când dansează.

La începutul anilor 1950, Nina s-a retras din afacere lăsând-o în totalitate în grija fiului său, Robert, care şi-a urmat propriile planuri ambiţioase pentru renumita casă de modă. Un excelent om de afaceri, Robert Ricci a creat multe divizii şi licenţe pentru numele Ricci. În 1945 a fost lansat primul parfum, Cœur de Joie, urmat de acum clasicul L’Air du Temps, în 1948, iar apoi de Fleur de Fleurs şi Nina. Afacerea a prosperat, astfel că la sfârşitul anilor 1970, numai veniturile din ochelari de soare s-au ridicat la 6 milioane de dolari, iar până în 1979, Nina Ricci îşi stabilise sediul în fosta Kodak Mansion, vis-a-vis de Casa Dior, pe avenue Montaigne din Paris.

Produsele pentru bărbaţi au făcut întotdeauna parte din universul Ricci, mai ales prin existenţa boutique-ului Ricci Club şi prin succesul parfumului cu acelaşi nume.

În Aprilie 2009, Peter Copping a fost numit Director Artistic al Casei. Venirea lui Copping a fost un mare pas înainte pentru companie, iar dragostea sa pentru liniile feminine a fost un ecou în spiritul doamnei Ricci. Încântat de noile posibilităţi pe care le-a descoperit, Peter Copping împărtăşeşte aspiraţiile şi viziunea lui Robert Ricci. Fără nicio ezitare, el citează motto-ul doamnei Ricci: “scopul este să facem ca fiecare femeie să fie frumoasă şi să îşi descopere propria personalitate şi propriul charm”.