Creat în 1971, boutique-ul Jean-Louis Scherrer de pe avenue Montaigne 51 devine curând un tărâm al abundenţei unde totul evocă fluiditate, moliciune şi virtuozitate, unde totul este inspirat.

Un fost dansator, Jean-Louis Scherrer foloseşte în creaţiile sale cunoştinţele pe care le are despre costume de teatru şi reuşeşte să-şi adapteze modelele pentru mai multe tipuri de femei, fie conectate cu viaţa politică, teatru sau alte arte, fie pentru femeile arabe din clasa superioară, care la un moment dat reprezentau sursa unei treimi din veniturile casei Scherrer.

Scherrer a învăţat să croiască şi să drapeze rochii de la Christian Dior, împreună cu tânărul Yves Saint Laurent. Când Saint Laurent a moştenit casa Dior, Scherrer şi-a deschis cu succes propria casă de modă, într-o perioadă în care criticii preziceau sfârşitul couture. A devenit curând cunoscut pentru design-urile sale şi stilul reţinut, clasic, sofisticat şi sexy fără să fie vulgar. Printre clienţii săi erau unii dintre cei mai avuţi oameni ai lumii: familia Kennedy, Sophia Lauren, Raquel Welch şi mulţi alţii.

La jumătatea anilor ’70, zeci de magazine americane printre care şi Bergdorf Goodman din New York vindeau produse Scherrer. Rochii de seară din şifon, adesea accentuate cu broderii, erau produse în serie, gata să fie purtate.

Scherrer nu a fost un trend setter, însă prin creaţiile sale rafina versiuni de lux ale trendurilor. Până şi hainele Scherrer de zi aveau detalii opulente: aplicaţii de catifea pe lână sau şnururi aurii pe trenciuri.

Jachetele şi rochiile de cocktail drapate, cu print-uri florale, animale şi cu buline create de Jean-Louis Scherrer sunt acum referinţe clasice în modă.

În 1979 casa lansează primul său parfum, Jean-Louis Scherrer, urmat de încă două, Scherrer 2, în 1986, şi Nuits Indiennes în 1994.

Jean-Louis Scherrer s-a reinventat în secolul 21, odată cu o prezentare extravagantă în Bangkok şi cu deschiderea unui nou boutique în Beijing. Prezentarea din Bangkok, creată pentru comemorarea nunţii de aur a reginei şi regelui Tailandei, a adus în faţă imprimeuri sofisticate, aprinse, inspirate din natură şi rochii feminine, pentru care compania era renumită dintotdauna.