Creată în 1921, compania Charles Jourdan a devenit cunoscută pentru pantofi cu linii elegante, tocuri feminine şi un je-ne-sais-quoi de farmec si strălucire.

După 80 de ani, pantofii au rămas identitatea principală a brand-ului, însă între timp, Jourdan înseamnă şi accesorii creative, de lux.

Charles Jourdan a făcut ca numele “Jourdan” să fie sinonim cu couture. Nicio altă companie producătoare de pantofi nu şi-a vândut atât de bine imaginea, astfel încât opt decenii mai târziu, Jourdan încă simbolizează lux şi modă.

Fondatorul companiei, Charles Jourdan, a fost atât un meşteşugar talentat cât şi un om de afaceri creativ. Scopul său a fost să producă pantofi de calitate, făcuţi din cele mai bune materiale şi cu priceprea unui adevărat bottier. şi-a propus să păstreze calitatea pantofilor făcuţi la comandă şi în cazul produselor în serie, prin linii de pantofi de lux la preţuri accesibile.

Jourdan credea în puterea advertising-ului. Pe măsură ce afacerea sa se extindea, în anii 1930, a folosit o reţea de negustori care să-i vândă produsele în toată Franţa, pe care i-a sprijinit prin campanii de promovare în revistele populare ale vremii - un concept inovativ pentru perioada aceea.

Jourdan a produs pantofi de damă lucraţi perfect, accesorii ideale pentru ţinute elegante. Stilul său nu a fost nepărat influenţat de direcţia modei pariziene. Din contră, singurul lucru pe care Jourdan îl avea în comun cu contemporanii săi Poiret, Schiaparelli şi Chanel era faptul că folosea doar cele mai bune materiale.

Când Jourdan a deschis primul boutique în Paris în 1957, au fost expuse puţine modele, însă fiecare era declinat în 20 de culori, pentru toate mărimile, cu trei opţiuni de lăţime. La Jourdan, pantofii erau mereu de mărimea potrivită şi puteau să accesorizeze perfect orice ţinută.

În 1959, Jourdan a început să creeze pantofi pentru Christian Dior, iar următoarele două decenii au reprezentat perioada cea mai creativă şi de succes pentru companie. Jourdan a lansat campanii de promovare care au influenţat profund atât moda cât şi publicitatea. În anii 1960 a lucrat împreună cu Guy Bourdin, un tânăr fotograf parizian care a făcut o serie de fotografii suprarealiste, imagini care adesea nu aveau nimic de-a face cu pantofii, dar pe care era tipărit într-un colţ numele “Charles Jourdan”. Succesul a fost atât de mare încât brand-ul a ajuns să fie asociat cu inovaţie şi modernitate.